Conceptul de „inbound marketing” a fost introdus pentru prima dată în anul 2005, de către Brian Halligan, CEO și Fondator al companiei Hubspot, cu rolul de a desemna marketingul modern și a îl separa de marketingul tradițional.

despre Inbound Marketing

Ce aduce nou Inbound Marketing-ul?

Acest tip de marketing nu mai bate consumatorul pe umăr, întrerupându-l din ce face, pentru a îi spune ceva, ci este partener egal într-o conversație relevantă și solicitată. S-a schimbat raportul de putere între companii și consumatori.

O altă caracteristică esențială este faptul că am putea spune despre inbound marketing, că atenția nu mai este atrasă prin diverse artificii, ci este câștigată în timp, prin eforturi constante. De aici decurge un alt element fundamental pentru acest tip de marketing, și anume conținutul. Conținut util și de interes pentru consumator, optimizat pentru motoarele de căutare, relevant și livrat constant, nu doar în cadrul unor campanii agresive.

Inbound marketing-ul urmărește o evoluție organică și firească a vizibilității, realizată prin furnizarea de conținut util și desfășurarea de dialoguri constante cu potențialii clienți. Acesta se folosește de mediile de comunicare consacrate de dezvoltarea internetului, cu precădere site-uri, bloguri, rețele sociale, etc.

Cum poți să folosești Inbound Marketing-ul?

Aspectul cel mai important al unei strategii de inbound marketing este realizarea de conținut de calitate care va aduce potențialii clienți pe site. Apoi va trebui să te asiguri că ai un site care este optimizat pentru convertirea vizitatorilor în clienți.

În prezent, unul dintre cele mai folosite instrumente de convertire a vizitatorilor în clienți este reprezentat de întreținerea și actualizarea constantă a unui blog. Acesta are multe avantaje pentru o afacere și aproape toate legate de Inbound Marketing, dar voi oferi mai multe informații despre aceste aspecte în următoarele articole despre inbound marketing. De asemenea, pe lângă bloguri, există și alte instrumente care pot fi integrate în strategia de inbound marketing pentru a realiza conținut de calitate: prin susținerea de seminarii web, oferirea de cărți în format electronic, realizarea de micro-site-uri, etc.

Pe scurt, tehnicile de inbound marketing constă în realizarea de conținut calitativ, interacționarea cu potențialii clienți prin intermediul social media și testarea de idei noi pentru atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori pe site.

Ai încercat să folosești tehnici de Inbound Marketing?

arrow_shareClick pe Share pentru a distribui şi prietenilor tăi! Îţi mulţumim! 🙂
Stoian Ciprian

Stoian Ciprian

Fondator at ComunicarePR
Specialist Marketing Online & SEO - ofer consultanță strategică în domeniul promovării online. Dacă doriți să discutăm despre creșterea afacerii dvs. prin intermediul serviciilor de promovare online pe care le ofer, puteți intra în contact cu mine!
Stoian Ciprian

2 thoughts on “Noțiuni introductive despre inbound marketing

Leave a Reply

Articole recomandate

Plățile digitale au crescut cu 75% în 2016. Peste 7 milioane de tranzacții online şi mobile NETOPIA mobilPay, cel mai mare procesator de plăţi electronice de pe piaţa locală, a intermediat în 2016 peste 7 milioane de tranzacții electronice. ...
Cursuri Google gratuite prin intermediul platformei Atelierul Digital Cursuri Google gratuite prin intermediul platformei Atelierul Digital. Tutoriale gratuite de marketing online oferite de Google. Google a lansat în...
How to write an advertorial that sells An advertorial is a combination of advertisement and editorial. It's a news or human-interest story that sells your product or service. The art of wr...
Profilul românilor care accesează platformele pentru locuri de muncă Locuri de muncă - unde își caută românii de muncă și care este profilul socio-demografic pe baza vârstei, ocupației și educației? Platformele pentru ...