Conceptul de „inbound marketing” a fost introdus pentru prima dată în anul 2005, de către Brian Halligan, CEO și Fondator al companiei Hubspot, cu rolul de a desemna marketingul modern și a îl separa de marketingul tradițional.

despre Inbound Marketing

Ce aduce nou Inbound Marketing-ul?

Acest tip de marketing nu mai bate consumatorul pe umăr, întrerupându-l din ce face, pentru a îi spune ceva, ci este partener egal într-o conversație relevantă și solicitată. S-a schimbat raportul de putere între companii și consumatori.

O altă caracteristică esențială este faptul că am putea spune despre inbound marketing, că atenția nu mai este atrasă prin diverse artificii, ci este câștigată în timp, prin eforturi constante. De aici decurge un alt element fundamental pentru acest tip de marketing, și anume conținutul. Conținut util și de interes pentru consumator, optimizat pentru motoarele de căutare, relevant și livrat constant, nu doar în cadrul unor campanii agresive.

Inbound marketing-ul urmărește o evoluție organică și firească a vizibilității, realizată prin furnizarea de conținut util și desfășurarea de dialoguri constante cu potențialii clienți. Acesta se folosește de mediile de comunicare consacrate de dezvoltarea internetului, cu precădere site-uri, bloguri, rețele sociale, etc.

Cum poți să folosești Inbound Marketing-ul?

Aspectul cel mai important al unei strategii de inbound marketing este realizarea de conținut de calitate care va aduce potențialii clienți pe site. Apoi va trebui să te asiguri că ai un site care este optimizat pentru convertirea vizitatorilor în clienți.

În prezent, unul dintre cele mai folosite instrumente de convertire a vizitatorilor în clienți este reprezentat de întreținerea și actualizarea constantă a unui blog. Acesta are multe avantaje pentru o afacere și aproape toate legate de Inbound Marketing, dar voi oferi mai multe informații despre aceste aspecte în următoarele articole despre inbound marketing. De asemenea, pe lângă bloguri, există și alte instrumente care pot fi integrate în strategia de inbound marketing pentru a realiza conținut de calitate: prin susținerea de seminarii web, oferirea de cărți în format electronic, realizarea de micro-site-uri, etc.

Pe scurt, tehnicile de inbound marketing constă în realizarea de conținut calitativ, interacționarea cu potențialii clienți prin intermediul social media și testarea de idei noi pentru atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori pe site.

Ai încercat să folosești tehnici de Inbound Marketing?

arrow_shareClick pe Share pentru a distribui şi prietenilor tăi! Îţi mulţumim! 🙂
Stoian Ciprian

Stoian Ciprian

Fondator at ComunicarePR
Specialist Marketing Online & SEO - ofer consultanță strategică în domeniul promovării online. Dacă doriți să discutăm despre creșterea afacerii dvs. prin intermediul serviciilor de promovare online pe care le ofer, puteți intra în contact cu mine!
Stoian Ciprian

2 thoughts on “Noțiuni introductive despre inbound marketing

Leave a Reply

Articole recomandate

Cursuri gratuite Google: Atelierul digital – o platformă de certificare Google Cursuri gratuite Google: Atelierul Digital, o platformă online, dedicată studenţilor şi antreprenorilor care doresc să obțină renumitul Certificat de ...
Statisticile realității dure cu care se confruntă România Potrivit celui mai recent raport pus la dispozitie de World Vision România, „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural, 2016”, lipsa de acces la serviciil...
Alibaba dă în judecată vânzătorii de produse Swarovski contrafăcute Compania Alibaba dă în judecată doi comercianți de pe platforma Tmall pentru vânzarea de produse Swarovski contrafăcute. Cei doi comercianți sunt susp...
12 femei care și-au pus amprenta pe lumea tehnicii Domeniul tehnicii este stăpânit de bărbați, iar conform Departamentului Muncii, doar 26% dintre angajații din sfera matematicii și computerelor sunt f...