Conceptul de „inbound marketing” a fost introdus pentru prima dată în anul 2005, de către Brian Halligan, CEO și Fondator al companiei Hubspot, cu rolul de a desemna marketingul modern și a îl separa de marketingul tradițional.

despre Inbound Marketing

Ce aduce nou Inbound Marketing-ul?

Acest tip de marketing nu mai bate consumatorul pe umăr, întrerupându-l din ce face, pentru a îi spune ceva, ci este partener egal într-o conversație relevantă și solicitată. S-a schimbat raportul de putere între companii și consumatori.

O altă caracteristică esențială este faptul că am putea spune despre inbound marketing, că atenția nu mai este atrasă prin diverse artificii, ci este câștigată în timp, prin eforturi constante. De aici decurge un alt element fundamental pentru acest tip de marketing, și anume conținutul. Conținut util și de interes pentru consumator, optimizat pentru motoarele de căutare, relevant și livrat constant, nu doar în cadrul unor campanii agresive.

Inbound marketing-ul urmărește o evoluție organică și firească a vizibilității, realizată prin furnizarea de conținut util și desfășurarea de dialoguri constante cu potențialii clienți. Acesta se folosește de mediile de comunicare consacrate de dezvoltarea internetului, cu precădere site-uri, bloguri, rețele sociale, etc.

Cum poți să folosești Inbound Marketing-ul?

Aspectul cel mai important al unei strategii de inbound marketing este realizarea de conținut de calitate care va aduce potențialii clienți pe site. Apoi va trebui să te asiguri că ai un site care este optimizat pentru convertirea vizitatorilor în clienți.

În prezent, unul dintre cele mai folosite instrumente de convertire a vizitatorilor în clienți este reprezentat de întreținerea și actualizarea constantă a unui blog. Acesta are multe avantaje pentru o afacere și aproape toate legate de Inbound Marketing, dar voi oferi mai multe informații despre aceste aspecte în următoarele articole despre inbound marketing. De asemenea, pe lângă bloguri, există și alte instrumente care pot fi integrate în strategia de inbound marketing pentru a realiza conținut de calitate: prin susținerea de seminarii web, oferirea de cărți în format electronic, realizarea de micro-site-uri, etc.

Pe scurt, tehnicile de inbound marketing constă în realizarea de conținut calitativ, interacționarea cu potențialii clienți prin intermediul social media și testarea de idei noi pentru atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori pe site.

Ai încercat să folosești tehnici de Inbound Marketing?

arrow_shareClick pe Share pentru a distribui şi prietenilor tăi! Îţi mulţumim! 🙂
Stoian Ciprian

Stoian Ciprian

Fondator at ComunicarePR
Specialist Marketing Online & SEO - ofer consultanță strategică în domeniul promovării online. Dacă doriți să discutăm despre creșterea afacerii dvs. prin intermediul serviciilor de promovare online pe care le ofer, puteți intra în contact cu mine!
Stoian Ciprian

2 thoughts on “Noțiuni introductive despre inbound marketing

Leave a Reply

Articole recomandate

Presa americană a trecut în revistă discursurile lui Barack Obama La final de mandat, presa americană trece în revistă anii în care Barack Obama a condus cea mai puternică naţiune de pe glob. Cu această ocazie, jurna...
Disney va realiza conținut pentru Snapchat Snapchat este una dintre cele mai populare platforme de socializare, dar compania încearcă să aducă lucruri în plus, pentru a atrage şi mai mulţi util...
Ziua Națională a României. Semnificaţia zilei de 1 Decembrie Ziua Națională a României fost între 1866-1947, ziua de 10 mai, apoi, între 1948-1989, ziua de 23 august. Prin legea nr. 10 din 31 iulie 1990, promulg...
Cum creezi conţinut relevant pentru blogul tău ComunicarePR.ro îți prezintă cel mai simplu mod de a obține articole pentru blogul tău. Nu vei mai fi nevoit să generezi idei, să contactezi content w...