NETOPIA mobilPay, cel mai mare procesator de plăţi electronice de pe piaţa locală, a intermediat în 2016 peste 7 milioane de tranzacții electronice.

Dintre care 4,2 milioane online, respectiv 3 milioane prin sms-uri. Compania a înregistrat, astfel, o creștere cu 75% comparativ cu 2015, când intermediase un total de 4 milioane de plăţi online şi mobile.

Potrivit datelor NETOPIA mobilPay, valoarea integrală a sumelor achitate digital în 2016 a crescut cu aproape 40% comparativ cu anul precedent, cumulând 200 de milioane de euro. În ceea ce privește valoarea medie achitată per tranzacție online, aceasta a fost de 230 de lei, echivalentă cu cea raportată în 2015. Cu toate acestea, au fost și persoane care au ales să achite sume record pentru diferite produse, servicii sau taxe şi impozite.

Astfel, în top 3 cele mai mari tranzacţii procesate de NETOPIA mobilPay, în 2016, s-a aflat, pe prima poziţie, o plată de 20.000 de euro pentru o vacanță în Thailanda, urmată pe poziţiile doi şi trei de plăţi pentru taxe şi impozite în valoare de 15.000, respectiv 14.000 de euro.

Alte tranzacţii de ordinul miilor de euro procesate de companie în 2016 au fost în valoare de 8.000 de euro, pentru un tuning de mașină, respectiv 7.500 de euro, pentru o donație către un ONG.

Compania a raportat un avans important şi pe nişa plăţilor prin sms, menţinându-şi poziţia de lider, cu o cotă de piaţă de peste 60% în 2016. Dacă în 2015 românii realizaseră 1,5 milioane de plăţi prin mesaje telefonice, anul trecut acestea s-au dublat, la 3 milioane de tranzacţii.

Cine plăteşte electronic în România

Aproximativ 43% dintre plățile digitale procesate de companie au fost făcute de persoane cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, 26% de către persoane cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, în timp ce tinerii de 18-24 de ani reprezintă 15% din total. Tranzacțiile au fost făcute preponderent de bărbați, în timp ce femeile au avut o pondere de 38%. Datele companiei arată că, în lunile noiembrie și decembrie, perioade cu vârf de vânzări în e-commerce, ponderea plăților făcute de bărbați a crescut la 68%.

„România începe să se alinieze în rândul țărilor cu un ecosistem solid al plăților digitale, iar evoluția din ultimul an ne confirmă acest lucru. Ușurința cu care pot face plățile online îi atrage pe tot mai mulți români să opteze pentru această metodă, fapt valabil atât în Capitală, cât și în provincie”, declară Antonio Eram, CEO și Fondator NETOPIA mobilPay.

Potrivit acestuia, ponderea plăților online cu cardul în București versus restul țării a scăzut cu 8% în 2016, până la 42%, față de anul anterior, deși numărul lor a rămas constant, ceea ce denotă că apetitul pentru

plățile online crește și în provincie. Cluj-Napoca se află pe locul 2 în clasament, cu 10% din plățile digitale din întreaga țară. Ultima poziție a podiumului este ocupată de Brașov și Timișoara, fiecare cu circa 5% din tranzacții.

Valoarea plăților cu portofelul digital mobilPay Wallet: de trei ori mai mare în 2016

În ceea ce privește valoarea plăților făcute prin aplicația mobilPay Wallet în 2016, aceasta s-a situat la 850.000 de euro, fiind de trei ori mai mare față de cea înregistrată anul precedent. De asemenea, suma medie achitată cu portofelul digital mobilPay Wallet anul trecut a fost de aproximativ 85 de lei, iar plata medie achitată la hipermarketuri partenere a fost de circa 21 de lei.

Conform datelor NETOPIA mobilPay, tranzacțiile în Bitcoin, în 2016, au înregistrat o valoare de 300.000 de euro, iar suma medie achitată cu Bitcoin a fost de circa 400 de lei.

Conform reprezentantului companiei, unul din principalele motoare în evoluția pe 2016 a fost portofoliul de clienți care au ales serviciile NETOPIA. Astfel că, 3.000 de comercianți noi procesează prin platforma mobilPay de anul trecut, numărul total al acestora ajungând la 10.000.

Stoian Ciprian

Stoian Ciprian

Fondator at ComunicarePR
Specialist Marketing Online la agentia re7consulting, ofer consultanță strategică în domeniul promovării online. Dacă doriți să discutăm despre creșterea afacerii dvs. prin intermediul serviciilor de promovare online pe care le ofer, puteți intra în contact cu mine!
Stoian Ciprian

Articole relevante:

Leave a Reply

Articole recomandate

Ce tip de advertoriale obţin cele mai bune rezultate SEO? Există mai multe tipuri de advertoriale care pot fi utilizate atunci când realizezi o campanie de advertoriale. În primul rând, sunt tipurile jurnalis...
12 femei care și-au pus amprenta pe lumea tehnicii Domeniul tehnicii este stăpânit de bărbați, iar conform Departamentului Muncii, doar 26% dintre angajații din sfera matematicii și computerelor sunt f...
Transformarea Digitală asupra Sectorului Financiar în 2017 București, 23 Martie 2017 -  Intelli Solutions Group, una dintre cele mai importante companii din Europa care oferă servicii de consultanță în domeniu...
Ziua Femeii 2017 – Doodle Google Romania Google a pregătit un doodle special pentru Ziua Femei 2017. Pe 8 martie se sărbătoreşte Ziua Internaţională a Femeii. Prima zi a fost marcată în 19 ma...