Un studiu realizat de compania iSense Solutions arată că peste 60% dintre companiile din România folosesc ca principal canal de promovare internetul.

În același timp, 34% preferă pliantele/broșurile, tot 34% participă la târguri/conferințe și doar 22% se promovează cu ajutorul smartphone-ului, deși acesta este considerat cel mai eficient canal de promovare de către companiile care îl utilizează.

Studiul a inclus patroni/antreprenori, directori de companie sau manageri generali de la patru categorii de companii din diverse sectoare de activitate din România: cu până în 5 angajați, cu 6-50 de angajați, cu 51-250 de angajați și cu peste 250 de angajați.

„Pe măsură ce cresc numărul de angajați și bugetele ce pot fi alocate, se diversifică și mixul de marketing folosit de companie, iar importanța canalelor tradiționale în promovarea serviciilor sau produselor acesteia crește, spune Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Astfel, dacă internetul s-a remarcat drept principal canal de promovare pentru toate categoriile (62% dintre companii), cele cu 6-50 de angajați preferă să se promoveze și prin pliante/broșuri (41%) și outdoor (28%), în timp ce companiile cu peste 250 de angajați se orientează mai mult și către TV (61%).

Tot internetul este canalul de promovare în care companiile au investit cel mai mult în ultimele 12 luni (56% dintre companii), remarcându-se faptul că 44% dintre companiile cu peste 250 de angajați au investit cel mai mult în TV.

Smartphone-ul este cel mai eficient canal pentru promovarea companiilor din România.

În ceea ce privește eficiența canalelor de promovare, smartphone-ul conduce acest top, fiind considerat cel mai eficient de către 62% dintre companiile care îl utilizează pentru promovare. Urmează internetul (55%) și media tradițională – outdoor (44%), radio (40%) și TV (34%).

De asemenea, cele mai folosite modalități de promovare online sunt site-ul companiei (utilizat de 67% dintre companii), reclamele pe Facebook (54%), paginile din social media (46%), email marketing-ul (37%), site-urile de anunțuri (30%) și reclamele pe Google (24%), în timp ce cele mai eficiente sunt considerate paginile de social media (53%), reclamele pe Google (49%) și optimizarea pentru motoarele de căutare (47%).

Studiul analizează și metodele de vânzare directă utilizate de companii, fiind preferate cele care presupun interacțiunea umană (consultanții și agenții de vânzări), precum și site-urile de anunțuri (pentru companiile cu până în 5 angajați).

Studiul arată că doar 35% dintre antreprenori/directori de companii/manageri generali consideră că poziţionarea prin preţuri mici reprezintă cheia succesului, în timp ce oferirea de produse/servicii de calitate superioară este cea mai importantă pentru 69% dintre aceştia. De asemenea, este foarte important să asigure o experiență bună clientului (61%), dar și să își surprindă plăcut clienții (50%).

Studiul „Antreprenorul român, față în față cu consumatorul modern” a fost realizat special pentru Zilele Biz și a avut ca principal obiectiv evidențiere celor mai eficiente canale pentru promovarea companiilor din România. Acesta este bazat pe o cercetare cantitativă ce a presupus culegerea online a datelor de la 267 de companii active. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%, la un nivel de încredere de 95%.

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing.

Comunicat de presă despre studiul realizat de către iSense Solutions pentru observa care sunt metodele cele mai eficiente pentru promovarea companiilor din România.

Stoian Ciprian

Stoian Ciprian

Fondator at ComunicarePR
Specialist Marketing Online & SEO - ofer consultanță strategică în domeniul promovării online. Dacă doriți să discutăm despre creșterea afacerii dvs. prin intermediul serviciilor de promovare online pe care le ofer, puteți intra în contact cu mine!
Stoian Ciprian

Leave a Reply

Articole recomandate

How To Rank In Google Without Links How To Rank In Google without links is an article based on the ahrefs.com website and an episode of Oversimplified SEO made by Tim Soulo. For years n...
Transformarea Digitală asupra Sectorului Financiar în 2017 București, 23 Martie 2017 -  Intelli Solutions Group, una dintre cele mai importante companii din Europa care oferă servicii de consultanță în domeniu...
5 motive pentru care consumatorii de mobile descarcă aplicația Snapchat Se pare că aplicația Snapchat preia controlul asupra social media și nu poate fi oprită. Fotografiile și clipurile video sunt cea mai tare metodă de c...
Facebook încearcă să copieze din nou aplicația Snapchat Aplicația Snapchat permite utilizatorilor săi să distribuie fotografii și alte actualizări care dispar după 24 de ore. Aceasta fiind funcția pe care c...