Rețelele sociale au depășit de mult rolul unei simple socializări online între persoane private. “Să fii în rețea” nu mai este doar un trend de generație, ci tot mai mult un fenomen global.

Un studiu realizat de iSense Solutions a analizat comportamentul copiilor din trei categorii de vârstă: 5 – 7, 8 – 12 și 13 – 16 ani, în mediul digital. Aproximativ 85% dintre copiii din România cu vârste cuprinse între 5 și 16 ani și cu acces la internet intră zilnic online, aceștia petrecând, în medie, peste cinci ore pe zi pe rețelele sociale.

Datele arată că vârsta medie la care copiii primesc device-uri este de 8,5 ani pentru tabletă, 9 ani pentru computer, 10 ani pentru smartphone și 11 ani pentru alte dispozitive smart. Însă, chiar și înainte să aibă un device personal, cei mici au acces la dispozitivele părinților.

Device-ul pe care copiii îl folosesc cel mai des este, deloc surprinzător, smartphone-ul, pe care aceștia petrec, în medie, 160 de minute pe zi, chiar 208 minute în cazul adolescenților de 13-16 ani. În același timp, se remarcă o preferință pentru tabletă în categoria de vârstă 5-7 ani.

Articol recomandat de re7consulting – agentie de optimizare SEO si Marketing Online din Romania, Bucuresti.

Cei mici intră pe internet în special de acasă și obișnuiesc să urmărească videoclipuri muzicale, clipuri amuzante și de desene animate sau să stea pe rețelele sociale. Aceștia au, în medie, 14 aplicații instalate pe smartphone, cele mai folosite fiind cele de navigare pe internet, rețele sociale, jocuri și chat/messenger.

Copiii mai mici preferă să se joace pe smartphone, în timp ce adolescenții socializează. Astfel, copiii au conturi pe mai multe rețele sociale, cele mai populare fiind Facebook (utilizată de 43% dintre aceștia și pe care petrec, în medie, 121 de minute pe zi), Whatsapp (11% / 72 minute), Instagram (2% / 67 minute) și Snapchat (1% / 62 minute).

Peste jumătate dintre copii și-au făcut cont pe Facebook asistați de un părinte, ceea ce arată o preocupare a părinților față de activitatea socială din mediul digital a copiilor lor.

Pe Facebook, copiii dau, cel mai des, like la postările prietenilor și vorbesc pe chat, însă se remarcă o înclinație a adolescenților (peste 57%) să dea like la paginile brandurilor și ale vedetelor. În ceea ce privește publicitatea în mediul digital, adolescenții de 14-16 ani văd reclamele în special la începutul clipurilor video de pe YouTube, pe Facebook, pe site-uri și în interiorul unor aplicații sau jocuri. Dau click să afle mai multe în special pe Facebook (28%) și pe bloguri și doresc să cumpere produsul după ce au văzut reclama în interiorul unor jocuri sau pe Facebook.

Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care agentiile de relatii publice si marketing online isi axeaza eforturile de promovare pe toate aceste canale de comunicare!

Stoian Ciprian

Stoian Ciprian

Fondator at ComunicarePR
Specialist Marketing Online & SEO - ofer consultanță strategică în domeniul promovării online. Dacă doriți să discutăm despre creșterea afacerii dvs. prin intermediul serviciilor de promovare online pe care le ofer, puteți intra în contact cu mine!
Stoian Ciprian

One thought on “Rețelele sociale ocupă peste 5 ore pe zi din timpul copiilor din România

Leave a Reply

Articole recomandate

Campanii targetate de promovare online versus campanii generaliste Încă de la apariţia publicităţii în mediul online a apărut şi dilema "campanii targetate de promovare online sau campanii generaliste în offline". În ...
Topul lunar al celor mai vizibile agenţii de PR în online şi pe Facebook Conform ZeList, primele 3 agenţii de PR care au fost cele mai vizibile în online şi pe Facebook sunt RAN Events, Golin şi Rogalski Damaschin Public Re...
Creația marelui castigător „Design the illy can” inclusă în illy Art Collection S-a dat startul la cea de-a doua ediție a concursului Design the illy can. Un artist român are șansa să-și expună viziunea artistică pe o ediție li...
Fotografiile care vor deranja perfecționistul din tine Creierul nostru preferă ordinea, de aceea această colecție de imperfecțiuni este atât de deranjantă. Lucrurile care sunt ordonate sunt concepute de cr...