Profilul tipic al gamerului din România arată că este tânăr, pasionat și conectat la noile tehnologii, iar un procent de 84% dintre jucători sunt bărbați, arată un studiu BRD și Good Game Industry.
Cea mai mare parte (37%) dintre gameri are între 18 și 24 de ani, urmați de grupa 14–18 ani (33%). Aproximativ două treimi (67%) locuiesc în mediul urban, iar 17% în București.
În privința ocupației, aproape jumătate (49%) sunt elevi, 24% studenți și 19% angajați. Peste 45% se joacă cinci sau mai multe zile pe săptămână, iar 93% petrec cel puțin o oră pe zi în fața ecranului.
PC-ul rămâne preferat pentru gaming, telefonul câștigă teren
PC-ul rămâne cea mai populară platformă pentru gaming (68%), urmat de telefon (52%) și laptop (38%). Cei mai mulți preferă atât modul single-player, cât și multiplayer (70%). Genurile de joc dominante sunt sandbox (51% – ex. Minecraft, Roblox), shooters (50% ex. CS2, Valorant) și action-adventure RPG (44% ex. GTA).
YouTube este principala platformă de consum de conținut de gaming (97%), urmată de TikTok (44%) și Instagram (28%). 76% urmăresc live streams ale creatorilor de conținut, iar 63% preferă videoclipurile înregistrate.
Interesul pentru o carieră în esports este ridicat
31% dintre gamerii care au răspuns sondajului consideră o carieră în esports „foarte interesantă”, iar principalele motivații sunt pasiunea pentru jocuri (85%) și dorința de a câștiga bani din ceea ce le place (68%).
Realizat online, prin intermediul creatorilor de conținut de gaming în perioada iulie–august 2025, pe un eșantion de 30.000 de respondenți, toți gameri, studiul a derulat 34 de întrebări și oferă cea mai detaliată imagine de până acum asupra profilului gamerului local.
Articolul Cum arată gamerul român? Este tânăr, bărbat și se joacă pe PC a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business

