8 din 10 români din mediul urban utilizează zilnic diferite platforme de social media. Mai mult, 18% dintre aceștia postează zilnic pe aceste platforme, în timp ce 30% publică săptămânal, arată un studiu Reveal Marketing Research.
Bărbații sunt mai activi zilnic decât femeile (20% față de 15%), iar 76% dintre reprezentanții generației Z (18-24 ani) și 59% dintre tinerii între 25-34 ani postează cel puțin o dată pe săptămână (comparativ cu 48% total eșantion).
Studiul arată că 56% dintre români postează cel mai frecvent fotografii realizate de ei cu peisaje sau aspecte din jur, fără a apărea în acestea. Acest tip de conținut este preferat în special de tinerii între 18-24 ani (70%).
Fotografiile împreună cu alte persoane (partener, prieteni, colegi etc.) sunt postate de 35% dintre utilizatori, fiind mai populare în rândul tinerilor între 18-24 ani (69%) și 25-34 ani (46%). Story-urile sunt utilizate de 26% dintre români, fiind mai frecvent postate de femei (30%) comparativ cu bărbații (20%), în timp ce articolele și postările informative (26%) sunt preferate în mod special de persoanele între 45-55 ani (35%).
Selfie-urile sunt utilizate în proporție de 21% la nivel general, însă acestea sunt extrem de populare în rândul tinerilor. Astfel, 76% dintre cei între 18-24 ani și 31% dintre cei între 25-34 ani postează selfie-uri. Reels-urile și videoclipurile au o pondere similară, de 21%, în preferințele generale ale românilor.
De ce românii folosesc filtre pe social media
30% dintre români folosesc filtre sau aplicații de editare pentru conținutul publicat pe social media, acest obicei fiind mai frecvent în rândul tinerilor între 18-34 ani (45%). Dintre utilizatori, 66% declară că folosesc filtre ocazional iar 23% că aplică filtre la fiecare postare.
Printre cei care folosesc filtre la fiecare postare se remarcă în mod special femeile (25% comparativ cu 20% în cazul bărbaților), tinerii cu vârste între 18-24 ani (30%), cei din categoria 25-34 ani (28%), precum și persoanele cu venituri de peste 7.000 lei (48%).
Cele mai utilizate tipuri de filtre de către români sunt filtrele coloristice (65%), urmate de filtrele de înfrumusețare, care implică modificări faciale (19%), și filtrele tematice, legate de sezon sau evenimente (16%).
Se observă diferențe semnificative între genuri: filtrele de înfrumusețare sunt preferate în special de femei (25%, comparativ cu 12% în cazul bărbaților), în timp ce filtrele coloristice sunt utilizate într-o măsură mai mare de bărbați (79% față de 53% femei).
CITEȘTE ȘI: Instagram te avertizează când ești în pericol de a-ți pierde contul
Articolul 1 din 2 români postează cel puțin o dată pe săptămână pe social media a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business