Jumătate dintre companii folosesc AI pentru traduceri. O treime pentru idei noi

ComunicarePR
2 minute timp de citire

Un procent de 41% dintre companii nu au integrat deloc soluțiile AI în activitatea lor, 37% le utilizează în câteva procese, iar 14% le folosesc doar pentru proiecte punctuale, arată un studiu realizat de Rogalski Damaschin și Reveal Marketing Research.

Atitudinea leadership-ului față de folosirea acestor instrumente este, în general, una de precauție (34%) sau de rezistență (14%). Doar un procent de 13% dintre liderii români sunt entuziasmați de posibilitatea integrării AI în business.

Soluțiile AI, utilizate în special la sarcini punctuale

Soluțiile bazate pe inteligență artificială sunt folosite mai ales pentru traduceri (49%), explorarea de idei noi (31%), analiza de date (22%), personalizarea conținutului (22%) sau generarea de texte (21%). Totodată, 1 din 10 angajați utilizează AI ca asistent pentru scrierea de cod sau soluții software.

Companiile mari, în special cele din industrii cu maturitate digitală ridicată, au început să aloce bugete și să dezvolte strategii formale de AI. La polul opus, IMM-urile se limitează la experimente ad-hoc.

Pe de altă parte, în industriile tradiționale și reglementate, precum energie, construcții, pharma, abordarea rămâne prudentă, iar principiile de guvernanță AI sunt încă în curs de definire. 

Cercetarea mai arată că 24% dintre respondenți au declarat că în companiile lor nu există un responsabil pentru guvernanța AI, iar 26% nu știu dacă această funcție a fost desemnată. 
Articolul Jumătate dintre companii folosesc AI pentru traduceri. O treime pentru idei noi a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business

Distribuie Articol