Totalul bugetelor estimate din influencer marketing vor trece de 100 milioane euro în anul 2024, o creștere uriașă comparativ cu anul 2020, când piața totală era estimată la 18-23 milioane euro pe an.
Șocant este că la nivelul Uniunii Europene ponderea bugetelor influencer marketing este de 4%-7% din bugetul total al pieței de digital marketing, în timp ce în România este undeva între 22% și 30%.
În iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puțin o campanie plătită pe lună. Cele mai multe campanii cu Influenceri sunt pe Instagram.
De altfel, numărul postărilor comerciale din social media pe canalele influencerilor a crescut semnificativ, de la aproximativ 18.000 în 2020 la aproximativ 320.000 în 2024.
Dintre toate categoriile, nano-influencerii (creatori între 1.000 și 10.000 de followers) au un engagement de 2.5x până la 5x mai mare comparativ cu influencerii mai mari (>500.000 followers).
Cele mai importante industrii care investesc în influencer marketing sunt Fashion & Retail / FMCG, Beauty & Make-up, Finance & Banking, și Gadgets & Smartphones.
Datele provind intr-un studiu realizat de MOCAPP și HypeAuditor, companie americană de analiză în domeniu. Au fost studiate 587.484 postări comerciale și 47.973 creatori de conținut din 27 de nișe.
CITEȘTE ȘI: Marketplace-ul home & deco Biano crește notorietatea și vânzările magazinelor partenere prin campaniile cu influenceri
Articolul Piața de influencer marketing din România va depăși 100 milioane de euro în 2024 a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business