Potrivit unui studiu, 51,5% dintre respondenți au folosit ChatGPT sau un alt instrument AI pentru comparații de produse, iar cei mai mulți s-au declarat mulțumiți de experiență. ChatGPT domină autoritar acest segment, cu o cotă de 82%, umrat de Gemini cu 13%.
Chiar dacă AI-ul capătă teren, Google rămâne reperul principal: aproape 72% dintre români îl folosesc pentru a citi recenzii, iar 70% spun că motorul de căutare are cea mai mare influență asupra deciziei finale.
Familia și prietenii continuă să fie surse de încredere, trei din patru români declarând că se bazează pe recomandările acestora, iar aproape șase din zece români recunosc că au cumpărat online doar pentru că au văzut un produs pe social media.
Un procent similar caută informații despre produse direct în platformele de socializare. Totuși, prudența este ridicată: peste 60% verifică informațiile primite din social media sau generate de AI cu datele oficiale de pe site-urile brandurilor sau direct în magazinele fizice.
Românii au redus semnificativ cheltuielile online
Două treimi dintre români au redus cheltuielile online, un sfert drastic, iar alți 39% moderat. Cei mai mulți au tăiat între 101 și 250 de lei lunar, în special din categoriile de produse Modă și Bijuterii.
În același timp, reducerile și promoțiile au devenit criterii decisive: aproape 60% își stabilesc bugetul în funcție de oferte, iar peste 80% compară prețurile pe mai multe site-uri înainte de a finaliza o achiziție.
Costurile de livrare sunt acum urmărite cu mai mare atenție, aproape 83% dintre români declarând că țin cont de acestea în deciziile lor. În plus, 33% devin mai precauți când valoarea comenzii depășește pragul de 250 de lei.
Articolul Românii folosesc ChatGPT pentru a compara produsele înainte de a le achiziționa online a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business